#OpdeFietse: Voetbalverenigingen

Jan Carlo.jpg
Door Jan Carlo Bos op 5 juni 2021 om 21:15

#OpdeFietse: Voetbalverenigingen

Vandaag zijn nieuwe versoepelingen ingegaan. Ook voor sportverenigingen. En dat is goed nieuws! Voor onze fractie een mooie gelegenheid om ‘Op de Fietse’ een rondje langs de voetbalvelden te maken.

Op elk sportpark werden we hartelijk ontvangen door de voorzitters; Rudy Klomp bij SC Rouveen, Benny Miggels bij vv Staphorst en Klaas Woudsma / Willem Jan Oosterveen bij Voetbalvereniging IJhorst. Met een kop koffie hebben we samen gesproken over het ‘wel en wee’ binnen de club. Over ontwikkelingen en ideeën. Over praktische zaken, maar ook grotere zaken.

Op de fietse 1De bestuursleden waren blij dat de activiteiten –in meer of mindere mate per vereniging- weer verder opgestart kunnen worden. In de afgelopen maanden waren trainingen en (onderlinge jeugd)wedstrijden wel mogelijk, maar nu kunnen ook in een ‘Regio Cup’ verband weer wedstrijden worden gespeeld. En daar werd wel naar uitgekeken.

Op de fietse 2Afgelopen jaren zijn de voetbalseizoenen abrupt gestopt. Begrijpelijk en noodzakelijk. Maar het elkaar ontmoeten, verhalen delen met elkaar en met elkaar sporten werd uiteraard gemist. Des te meer een bevestiging dat onze (voetbal)verenigingen een belangrijke en maatschappelijke rol in onze lokale samenleving spelen.

Op de fietse 3Gelukkig, zo hebben we begrepen, zijn de leden trouw aan de drie verenigingen gebleven. En dat is goed nieuws! En datzelfde geldt ook voor de sponsoren, hoewel we weten dat bepaalde bedrijfstakken het fors voor de kiezen hebben gekregen. Gelukkig is daar aandacht voor binnen de verenigingen. En uiteraard met de blijvende oproep: Koop Lokaal!

Tot slot hebben we stil gestaan bij de komende periode. Later dit jaar hoopt SC Rouveen haar 50 jarig bestaan te vieren en VV IJhorst bestaat volgend jaar 75 jaar. De festiviteiten zullen plaatsvinden wanneer het kan. Daar wordt uiteraard naar uitgekeken.