Berichten geschreven door Meilof Troost

IMG_0322 Meilof vierkant
    Door Meilof Troost op 20 maart 2019

Historische uurwerk Staphorster kerk

De ChristenUnie heeft dinsdagavond tijdens de raadsvergadering iets onder de aandacht gebracht, wat jaren geleden ook een onderwerp is geweest in onze raadszaal. Het ging om het oude uurwerk uit de toren van de Staphorster kerk. Dit uurwerk heeft dienst gedaan tot de verhoging van de kerktoren, bij de verbouw/vergroting van het kerkgebouw. Het is in 1989 in bruikleen gegeven aan het Klokkengieterijmuseum in Heiligerlee, voor een periode van 3 jaar.  De gemeente Staphorst is eigenaar van dit uurwerk wat is gemaakt in 1930.  Inmiddels zijn deze 3 jaren al bijna 20 jaren geworden. Bij navraag blijkt dat ons uurwerk nog steeds een prominente plek heeft in het museum. En dat op zichzelf is mooi, omdat het blijkbaar een waardevol museumstuk is.

2. IMG_0322 Meilof vierkant
    Door Meilof Troost op 17 februari 2018

De ChristenUnie wil veilige verkeerssituaties

Onze oudste dochter ging vorig schooljaar voor het eerst alleen op de fiets naar school. Op dat moment lijken auto’s ineens véél groter en zo’n meisje op de fiets heel klein en kwetsbaar. Ik was blij toen ik haar weer veilig hoorde thuiskomen. Iedere ouder zal dit gevoel wel herkennen.