World Cleanup Day

Alberto.jpg
Door Alberto Schra op 14 september 2022 om 21:00

World Cleanup Day

Komende zaterdag, 17 september, is het, D.V., World Cleanup Day. World Cleanup Day is een jaarlijkse, wereldwijde burgeractie om het probleem van zwerfvuil aan te pakken door het organiseren van opruimacties.

Als ChristenUnie Staphorst hebben we in ons verkiezingsprogramma en ook tijdens de campagne de nodige aandacht gevraagd voor dit onderwerp. We hebben samen met @zwerfafval.staphorst de ZORro-campagne gelanceerd: Zwerfafval OpRuimer.

Samen Staphorst Schoon: dat is ons motto. Samen helpen we de plasticvervuiling de wereld uit. Ook voor de gemeente Staphorst is dit een belangrijk onderwerp. In het voorjaar was er de Landelijke Opschoondag en straks in oktober is er in IJhorst weer de Jan Vos-dag. En zaterdag dus de World Cleanup Day.

Komende zaterdag om 9 uur zal onze wethouder Alwin Mussche het startsein geven op het Marktplein in Staphorst. Ook vanaf het Kerkplein in Rouveen kan er gestart worden met een opschoonronde. Dus leen daar een grijpstok en pak een vuilniszak en maak een mooie wandeling door ons dorp en ruim meteen het zwerfafval wat je tegenkomt op. Zowel in Staphorst (Marktplein) als in Rouveen (Kerkplein) staat een grote gele container van Van Reel waar je de afvalzak weer in kwijt kunt. Je kunt dus gedurende de hele dag een moment kiezen waarop je gaat opruimen. Tot 17 uur zijn de containers open.

Laten we er met elkaar voor zorgen dat de containers gevuld raken en onze mooie dorpen weer schoon! Samen Staphorst Schoon!

Heb je vragen of opmerkingen over deze actie, dan kun je bellen/appen met Alberto Schra (06-41559111). Mailen kan ook: a.schra@staphorst.nl

Tot ziens!

Zorro Beeld