Feestelijke avond!

CU-Logo-Staphorst-Impact-in-Cirkel-RGB.png
Door ChristenUnie Staphorst op 20 mei 2022 om 16:00

Feestelijke avond!

Het was gisteravond een feestelijke avond in het gemeentehuis. Een avond in het teken van onze lokale democratie

Presentatie Coalitieakkoord

Allereerst is het nieuwe coalitieakkoord ‘Bouwen en Verbinden’ gepresenteerd. Dit akkoord is opgesteld door SGP, ChristenUnie en CDA. Tijdens de vergadering heeft Jan Carlo Bos, namens de ChristenUnie, zijn duiding gegeven op dit akkoord en het (onderhandelings)proces in de afgelopen weken.

In het coalitieakkoord staan de plannen en ambities voor onze gemeente Staphorst voor de komende vier jaren. Plannen voor onder meer versnelling van woningbouw, ontwikkeling van bedrijventerreinen en verkeersveiligheid in onze gemeente. In dit akkoord wordt wordt ook aandacht gegeven aan de zorg en aandacht voor elkaar. Jan Carlo: “In het akkoord staat vol met plannen waar ons ChristenUnie-hart sneller van gaat kloppen.”

Het College van B&W gaat nu aan de slag met de uitvoering van dit plan.

Installatie College van B&W

Coalitieakkoord 2Na de presentatie van het coalitieakkoord zijn de nieuwe wethouders geïnstalleerd. Namens onze fractie gaat Alwin Mussche opnieuw aan de slag als wethouder. Hij gaat zich in de komende jaren onder andere bezighouden met het Sociaal Domein, Energie en Klimaat en Openbare Werken. Samen met andere beëdigde wethouders, Lucas Mulder (SGP) en Herriët Brinkman (CDA), vormen zij met de burgemeester en de gemeentesecretaris het nieuwe College van B&W.

Beëdiging van nieuwe raadsleden

Coalitieakkoord 3Omdat Alwin Mussche wethouder is geworden is de vrijgekomen plek in de gemeenteraad weer opgevuld. Namens de ChristenUnie is Klaas Piel als nieuw raadslid beëdigd. We zijn trots dat Klaas deze taak op zich wil nemen en onze fractie gaat versterken. En bij het CDA is Suzan Bijker als nieuw raadslid gekomen.

Als ChristenUnie zijn we blij en dankbaar voor deze ontwikkelingen. Met veel energie en enthousiasme gaan we aan de slag!

Link bijdrage Jan Carlo Bos en Coalitieakkoord 2022-2026

Foto’s: gemeente Staphorst