Berichten geschreven door ChristenUnie Staphorst

1. Impressie Bullingerweg.jpg
    Door ChristenUnie Staphorst op 18 mei 2019

Windenergie in Staphorst

Vorige week heeft de gemeenteraad een besluit genomen over het afgeven van een ontwerpverklaring van geen bedenkingen voor de realisatie van 12MW windenergie  door Wij Duurzaam Staphorst (WDS). Lees ook het betoog van de fractie van de ChristenUnie.

Labels:

2. Windmolens visualisatie 1a.jpg
    Door ChristenUnie Staphorst op 19 april 2019

Windturbines in Staphorst

In januari 2018 heeft onze gemeenteraad unaniem besloten drie windturbines in onze gemeente toe te staan. Er zijn daarbij een aantal afspraken gemaakt waaraan voldaan moet worden. Op basis van dit besluit is gekozen voor het plan van Wij Duurzaam Staphorst (WDS). WDS heeft nu de plannen uitgewerkt en een aanvraag voor een omgevingsvergunning ingediend voor het plaatsen van drie windturbines in de Lommert.

Labels:

3. IMG_7735-2.jpg
    Door ChristenUnie Staphorst op 21 maart 2019

Verkiezingswinst voor ChristenUnie!

Na het prachtig resultaat van de gemeenteraadverkiezingen in 2018 hebben we tijdens de Provinciale Staten Verkiezingen van gisteren een verkiezingswinst behaald. We zijn blij met onze trouwe én loyale kiezers en dankbaar voor dit resultaat.

4. Viaductweg verbeelding 2.jpg
    Door ChristenUnie Staphorst op 31 januari 2019

Kruising Ebbinge Wubbenlaan – Viaductweg

Tijdens de raadsvergadering van 29-01-2019 stond het onderwerp ‘kruising Ebbinge Wubbenlaan – Viaductweg’ opnieuw op de agenda. Een onderwerp wat de nodige discussie opriep binnen de raadszaal en ook zeker in ons dorp. Er lag een voorstel om de kruising aan te passen. Maar is dit wel de beste oplossing voor deze onduidelijke, gevaarlijke kruising die een paar jaar geleden ook al opnieuw is ingericht? De ChristenUnie is daar (nog) niet voldoende van overtuigd om er de gevraagde, vrij forse investering voor te willen doen.

5. Blog pleegzorg 2.jpg
    Door ChristenUnie Staphorst op 9 november 2018

Op bezoek bij een pleeggezin...

Het is u en jou misschien niet bekend, maar dit is de week van de pleegzorg. Om het pleeggezin in het zonnetje te zetten. Het belang van een pleeggezin is onmisbaar in onze samenleving.  Pleegouders die, naast een eigen gezin, beschikbaar zijn om andere kinderen op te vangen. Kinderen die, om wat voor reden dan ook, niet in de eigen thuissituatie kunnen opgroeien. Nederland staat in de top drie van opvang in een pleeggezin....

6. Jodensloot 2
    Door ChristenUnie Staphorst op 13 oktober 2018

Opdat wij nooit vergeten

In de afgelopen dagen zijn diverse artikelen en berichten verschenen over Joodse dwangarbeiders die in Tweede Wereldoorlog in verschillende Joodse Kampen in onze gemeente te werk zijn gesteld. Tijdens hun dwangarbeid zijn meerdere wegen aangelegd en kanalen gegraven in onze dorpen. In oktober 1942 zijn deze Joodse mannen afgevoerd naar Westerbork. Slechts een paar zijn levend teruggekeerd.

7. Kandidaten 1c3
    Door ChristenUnie Staphorst op 7 december 2017

ChristenUnie Staphorst klaar voor 21 maart!

Op 21 maart 2018 zijn er weer gemeenteraadsverkiezingen. De leden van de ChristenUnie Staphorst hebben de kandidatenlijst unaniem vastgesteld. Een speciale selectiecommissie heeft de conceptlijst samengesteld.

De huidige fractievoorzitter Alwin Mussche zal als lijsttrekker het gezicht zijn van de ChristenUnie. Hij is 32 jaar en sinds 2013 raadslid voor de ChristenUnie.