Blogs per auteur

1. Logo CU onder elkaar
    Door ChristenUnie Staphorst op 24 april 2018

Wethouderskandidaat ChristenUnie Staphorst

Bart Jaspers Faijer is de wethouderskandidaat van de ChristenUnie Staphorst. Onlangs heeft de ChristenUnie Ommen hem gevraagd of hij zich kandidaat wil stellen als wethouder in hun gemeente. Over deze nieuwe uitdaging die op Bart zijn pad komt is goed overleg geweest met het bestuur en de fractie. Hierin is gesproken over de belangrijke en waardevolle positie die hij namens de ChristenUnie inneemt binnen het huidige bestuur van Staphorst. Daarnaast is ook gesproken over zijn persoonlijke ambities en nieuwe uitdaging.

2. Logo CU onder elkaar
    Door ChristenUnie Staphorst op 10 maart 2018

Actieplan waardig ouder worden

ChristenUnie Staphorst heeft zaterdag 10 maart het actieplan ‘Waardig ouder worden’ gepresenteerd. Het actieplan richt zich er onder meer op om de eenzaamheid onder ouderen te bestrijden, te zorgen voor goede woningen en mantelzorgers te ondersteunen.

Het actieplan bevat een lokale vertaling van het landelijk manifest met dezelfde naam. Dit manifest stelde de ChristenUnie vorig jaar op met Omroep Max en de ouderenbonden. Meerdere partijen hebben zich daarna verbonden aan het manifest, waardoor het ook is opgenomen in het regeerakkoord.

3. Kandidaten 1c3
    Logo CU onder elkaar
    Door ChristenUnie Staphorst op 7 december 2017

ChristenUnie Staphorst klaar voor 21 maart!

Op 21 maart 2018 zijn er weer gemeenteraadsverkiezingen. De leden van de ChristenUnie Staphorst hebben de kandidatenlijst unaniem vastgesteld. Een speciale selectiecommissie heeft de conceptlijst samengesteld.

De huidige fractievoorzitter Alwin Mussche zal als lijsttrekker het gezicht zijn van de ChristenUnie. Hij is 32 jaar en sinds 2013 raadslid voor de ChristenUnie.