Blogs per auteur

1. Jodensloot 2
    Door ChristenUnie Staphorst op 13 oktober 2018

Opdat wij nooit vergeten

In de afgelopen dagen zijn diverse artikelen en berichten verschenen over Joodse dwangarbeiders die in Tweede Wereldoorlog in verschillende Joodse Kampen in onze gemeente te werk zijn gesteld. Tijdens hun dwangarbeid zijn meerdere wegen aangelegd en kanalen gegraven in onze dorpen. In oktober 1942 zijn deze Joodse mannen afgevoerd naar Westerbork. Slechts een paar zijn levend teruggekeerd.

2. Maidenspeetch Alberto 2
    Door ChristenUnie Staphorst op 19 september 2018

Maidenspeech Alberto Schra 18-09-2018

Raadsvergadering 18-09-2018

Bestuursopdracht uitvoeringsorganisatie Primair Onderwijs Staphorst

Voorzitter, mederaadsleden,

Het is mij een voorrecht hier te mogen staan als raadslid van de Gemeente Staphorst en ik zal mijn uiterste best doen als volksvertegenwoordiger.

“Hoewel er van ons is gezegd dat we uitvoerig spreken, mag u er wel zeker van zijn dat we zullen proberen om het kort te houden en om u voor te leggen wat wij als onze plicht beschouwen om te zeggen.”

Met deze woorden begon op 26 september 1960 Fidel Castro van Cuba zijn speech tijdens de algemene vergadering van de Verenigde Naties. 4 uur en 29 minuten lang had hij het woord.

3. Logo CU
    Door ChristenUnie Staphorst op 24 april 2018

Wethouderskandidaat ChristenUnie Staphorst

Bart Jaspers Faijer is de wethouderskandidaat van de ChristenUnie Staphorst. Onlangs heeft de ChristenUnie Ommen hem gevraagd of hij zich kandidaat wil stellen als wethouder in hun gemeente. Over deze nieuwe uitdaging die op Bart zijn pad komt is goed overleg geweest met het bestuur en de fractie. Hierin is gesproken over de belangrijke en waardevolle positie die hij namens de ChristenUnie inneemt binnen het huidige bestuur van Staphorst. Daarnaast is ook gesproken over zijn persoonlijke ambities en nieuwe uitdaging.

4. Logo CU
    Door ChristenUnie Staphorst op 10 maart 2018

Actieplan waardig ouder worden

ChristenUnie Staphorst heeft zaterdag 10 maart het actieplan ‘Waardig ouder worden’ gepresenteerd. Het actieplan richt zich er onder meer op om de eenzaamheid onder ouderen te bestrijden, te zorgen voor goede woningen en mantelzorgers te ondersteunen.

Het actieplan bevat een lokale vertaling van het landelijk manifest met dezelfde naam. Dit manifest stelde de ChristenUnie vorig jaar op met Omroep Max en de ouderenbonden. Meerdere partijen hebben zich daarna verbonden aan het manifest, waardoor het ook is opgenomen in het regeerakkoord.

5. Kandidaten 1c3
    Door ChristenUnie Staphorst op 7 december 2017

ChristenUnie Staphorst klaar voor 21 maart!

Op 21 maart 2018 zijn er weer gemeenteraadsverkiezingen. De leden van de ChristenUnie Staphorst hebben de kandidatenlijst unaniem vastgesteld. Een speciale selectiecommissie heeft de conceptlijst samengesteld.

De huidige fractievoorzitter Alwin Mussche zal als lijsttrekker het gezicht zijn van de ChristenUnie. Hij is 32 jaar en sinds 2013 raadslid voor de ChristenUnie.