ChristenUnie #opdefietse in Staphorst Zuid

CU-Logo-Staphorst-Impact-in-Cirkel-RGB.png
Door ChristenUnie Staphorst op 12 maart 2022 om 22:00

ChristenUnie #opdefietse in Staphorst Zuid

In vijf weken bezoekt de ChristenUnie alle kernen van de gemeente Staphorst om gesprekken te voeren met inwoners, verenigingen en organisaties. De laatste etappe van de #opdefietse -vertel’s ronde vond vandaag plaats in Staphorst-Zuid.

De dag werd gestart met een bezoek aan Carinova Staphorst. Twee medewerkers van deze thuiszorgorganisatie hebben verteld over hun werk in onze gemeente. Mooi om te horen hoe ze met veel liefde en compassie zorg bieden aan inwoners. We hebben ook stil gestaan bij de vele mantelzorgers in Staphorst en de impact met dementie.

Na dit gesprek was er een ontmoeting met buurtbewoners van woonwijk De Slagen. De koffie stond klaar en bewoners van de woonwijk hebben van de gelegenheid gebruik gemaakt om in gesprek te gaan over de ontwikkelingen in de wijk. De Slagen 1a

Er is gesproken over speelvoorzieningen, de toekomstige ontsluiting van de woonwijk en de uitbreidingsmogelijkheden.

Als laatste hebben we een gesprek gevoerd met het bestuur van Volleybalvereniging Rouveen. Een mooie vereniging die vooruit kijkt en betrokken is bij verschillende plannen. Over hun inzet om jong en oud enthousiast te maken voor de volleybalsport. Volleybalvereniging 1a

We hebben ook stil gestaan bij het gebruik van de sporthal en de mogelijkheden van de kantine of een eigen ontmoetingsruimte. Een vereniging die aan de weg timmert!

#naarelkaarluisteren