ChristenUnie #opdefietse in Rouveen

CU-Logo-Staphorst-Impact-in-Cirkel-RGB.png
Door ChristenUnie Staphorst op 5 maart 2022 om 22:00

ChristenUnie #opdefietse in Rouveen

De vierde etappe van de #opdefietse – Vertel ’s – ronde vond zaterdag plaats in Rouveen. De ChristenUnie bezoekt in vijf weken alle kernen van de gemeente Staphorst om gesprekken te voeren met inwoners, verenigingen en organisaties.

IMG_8760 (2)Het eerste gesprek was met Dorpsvereniging #Munnikenslag. Een actieve vereniging die het jaar door meerdere activiteiten en evenementen organiseert. Nu zonder beperkingen weer van alles georganiseerd mag worden, zit er veel energie in de organisatie om aan de slag te gaan.

IMG_8762a (2)Na dit gesprek met was er een ontmoeting met een hele groep bewoners en agrariërs rondom de #Schipgravenweg. Deze weg wordt door veel weggebruikers gebruikt waardoor de weg niet als veilig wordt ervaren. Ooit aangelegd voor agrariërs. Inmiddels wordt de weg gebruikt als ontsluitingsweg voor de kern Rouveen én als weg om te wandelen, fietsen en recreëren. Een herinrichting van de Schipgravenweg is al langere tijd een wens van de ChristenUnie. Goed om de verschillende belangen te horen zodat we dat mee kunnen nemen.IMG_8765a (2)

IMG_8783a (2)Vervolgens gingen we met de blauwe fiets naar het dorpspark om met de Dorpsraad Rouveen te spreken over de zaken waar zij mee bezig zijn. Een van de zaken is de ontwikkeling van het #activiteitenterrein bij het dorpspark. Een terrein waar verschillende verenigingen in Rouveen een plek moeten krijgen om hun activiteiten te organiseren. De plannen zijn inmiddels redelijk concreet.

DSC00075 (2)De laatste stop was bij de Multifunctionele #Combischool Rouveen. Hier stond een gesprek met CMV Prinses Margriet gepland. Twee bestuursleden vertelden met enthousiasme over het fanfareorkest en de slagwerkgroep. Er zijn weer optredens gepland voor de komende periode. De vereniging heeft veel kinderen en jongeren die elke week met plezier bezig zijn met maken van muziek. We zien dat door krapte in de school een deel van de repetitieruimte niet meer beschikbaar is waardoor de muziekvereniging beperkingen kent. Het laat ons opnieuw zien dat de MCR uitgebreid moet worden. Met de woningbouwontwikkelingen in Rouveen zullen ook voorzieningen en scholen moeten meegroeien.

#naarelkaarluisteren