ChristenUnie Staphorst op bezoek in IJhorst

CU-Logo-Staphorst-Impact-in-Cirkel-RGB.png
Door ChristenUnie Staphorst op 21 februari 2022 om 22:00

ChristenUnie Staphorst op bezoek in IJhorst

ChristenUnie Staphorst bezoekt alle kernen van de gemeente Staphorst. Onder de naam #Opdefietse – Vertel’s – ronde vinden allerlei gesprekken plaats met inwoners en vrijwilligers van Staphorst.  Afgelopen zaterdag vond de tweede etappe plaats met het bezoek aan IJhorst.

De dag is gestart met wandeling met de bewoners van de Veldhuisweg. De buurtbewoners hebben aandacht gevraagd voor de impact van de vakantieparken op hun woonomgeving. Er is gesproken over de huisvesting van arbeidsmigranten, permanente bewoning en alle veranderingen op en rondom de parken. De Iekmulder 1De volgende stop was bij OBS De Iekmulder. Een leerkracht en voorzitter van de oudervereniging hebben een rondleiding gegeven door hun school. Mooi om te zien hoe de school met de ouders hun schouders er onder zetten. De school speelt een belangrijke rol in de IJhorster samenleving.
Lankhorsterweg 1Aan de Lankhorsterweg hadden meerdere buurtbewoners zich verzameld om aandacht te vragen voor een vrij liggend fietspad. Met elkaar is gesproken over het belang en de noodzaak van dit fietspad. Ook is gesproken over de verkeersveiligheid in de omgeving.  De etappe is vervolgens verdergegaan naar De Poele. Een vrijwilliger heeft verteld over de verschillende activiteiten die daar plaatsvinden en ook het belang van een ‘huiskamer voor IJhorst’ voor het dorp. Met ook genoeg ideeën voor de toekomst.

De Poele 1De tocht is afgerond een gesprek met de dorpsraad van IJhorst. Met de bestuursleden is gesproken over ontwikkelingen in het dorp, over verkeersveiligheid, behoefte aan voldoende starterswoningen en de ontwikkelingen van toerisme en recreatie.

Lijsttrekker Jan Carlo Bos: “IJhorst is een prachtig dorp. Dat hebben we deze dag ook weer gezien. Mooi dat we met onze inwoners en vrijwilligers in gesprek konden gaan. Om te horen wat goed gaat, wat ze bezighoudt of waar ze zich zorgen over maken.’

Volgende week zaterdag gaat de #Opdefietse – Vertel’s tocht van ChristenUnie Staphorst verder met een bezoek aan Punthorst.

Voor meer informatie kan contact worden opgenomen met Jan Carlo Bos (T. 06-25107070)