De ChristenUnie wil veilige verkeerssituaties

Meilof.jpg
Door Meilof Troost op 17 februari 2018 om 16:32

De ChristenUnie wil veilige verkeerssituaties

Onze oudste dochter ging vorig schooljaar voor het eerst alleen op de fiets naar school. Op dat moment lijken auto’s ineens véél groter en zo’n meisje op de fiets heel klein en kwetsbaar. Ik was blij toen ik haar weer veilig hoorde thuiskomen. Iedere ouder zal dit gevoel wel herkennen.

Staphorst is een jonge gemeente met veel kinderen. Wanneer je ’s morgensvroeg door de kern of over 'de Diek' rijdt, is dat goed te zien. Heel veel kinderen en jongeren zie je op de fiets naar school gaan.

Staphorst groeit en ontwikkelt zich snel! Dat brengt ook drukkere wegen met zich mee. De ChristenUnie vindt verkeersveiligheid heel belangrijk. De afgelopen periode hebben we al flinke stappen gezet om gevaarlijke situaties op te lossen. Bijvoorbeeld door de inzet voor fietspaden langs de Achthoevenweg, Kanlaan en Heerenweg.

In de raadsvergaderingen gaat het vaak over harde zaken als steen en asfalt. Asfalt krijgt opeens een zachte kant als het gaat om de veiligheid van onze kinderen.

De ChristenUnie wil veilige verkeersituaties rondom en op weg naar scholen. Waar het niet veilig is willen we dat dit aangepast wordt. Veilige verkeerssituaties moeten de hoogste prioriteit krijgen. Voor ons waardevol Staphorst!

Meilof Troost - plek 5 kandidatenlijst ChristenUnie

Labels: