Berichten geschreven door Klaas Piel

Klaas 63.jpg
    Door Klaas Piel op 17 januari 2024

Een monsterklus aan de Klaas Kloosterweg

Eind jaren 20 van de vorige eeuw werd er langzaam een begin gemaakt met de grote herinrichting van Nederland. Eerst via de ontginningsmaatschappij Overijssel en later door middel van verschillende ruilverkavelingen. Zo is ook het grondgebied van de gemeente Staphorst drastisch gewijzigd. Optimalisatie en efficiëntie voor een betere toekomst was de achterliggende gedachte. De crises tijdens de jaren dertig met veel werkloosheid als gevolg heeft een belangrijke boost gegeven aan de vele ruilverkavelingsprojecten in Nederland.

2. Grip op Wind 3.jpg
    Klaas 63.jpg
    Door Klaas Piel op 27 september 2023

Grip op Wind

In de raadsvergadering van 26 september 2023 heeft de gemeenteraad gesproken over het aangekondigde Provinciaal beleid ‘Grip op Wind’. Het beleid voorziet in het aanwijzen van vier clustergebieden in de provincie Overijssel voor het plaatsen van (extra) windturbines. Een van de gebieden betreft ook een deel van de gemeente Staphorst.

Tijdens deze vergadering heeft Klaas Piel, namens de fractie van de ChristenUnie de volgende bijdrage gehouden