Berichten geschreven door ChristenUnie

Door ChristenUnie op 1 november 2023

Afscheid Alwin Mussche

Beste Alwin,

De dag waarvan je wist dat die een keer zou komen. Als laatste in de rij mag ik, namens onze fractie van de ChristenUnie, je toespreken. En ik moet je eerlijk bekennen dat ik hier wel een beetje gespannen voor ben. Ik vind het namelijk erg bijzonder om, hier, op deze plek, in dit huis, in deze raadszaal, met deze mensen om ons heen, je te mogen toespreken.

2. Foto Podcast Hier kom ik weg-2.jpeg
    Door ChristenUnie op 22 december 2021

Jan Carlo Bos en Alwin Mussche lanceren een eigen podcast

“Hier kom ik weg” is de titel van de nieuwste podcast. De podcast is een initiatief van Jan Carlo Bos en Alwin Mussche uit Staphorst. Wekelijks ontvangen ze een gast om het verhaal van Staphorst te vertellen.
    De naam van de podcast “Hier kom ik weg” is niet voor niets gekozen. Jan Carlo Bos: “Onze roots liggen in deze gemeente. We hebben een plattelandscultuur waar ondernemerschap en noaberschap hand in hand gaan. We zijn trots op wie we als dorpen zijn en wat hier allemaal gebeurd. Met deze podcast willen we dát verhaal vertellen.”

3. Fiets op de Diek 2.jpg
    Door ChristenUnie op 17 juli 2021

ChristenUnie Staphorst werft kandidaten voor 2022

ChristenUnie Staphorst kijkt vooruit naar de gemeenteraadsverkiezingen op 16 maart 2022. Vanuit ons credo ‘als christen de samenleving dienen’ en het programma ‘Ons Waardevol Staphorst’ hebben wij deze periode veel Vertrouwen gekregen van de kiezers en Verantwoordelijkheid genomen. We hebben ons ingezet en mooie resultaten bereikt. Deze positieve bijdrage willen wij de komende jaren blijven voortzetten. Daarom zijn wij als ChristenUnie op zoek naar geschikte kandidaten die ons team willen versterken als raadslid of ondersteunend steunfractielid. En als dat nog niet past maar je wel graag een bijdrage wilt leveren, ontmoeten we je ook graag in een gesprek.

4. Zonnepanelen.jpg
    Door ChristenUnie op 8 mei 2020

Overijsselse ChristenUnie fracties op de bres voor lokale energie initiatieven

Projectontwikkelaars van zonneparken lijken inwoners te verdringen op het energienet. Zij hebben hun claims al bijna verzilverd, zodat daar voor de gewone burger geen plaats meer is. Een dilemma voor gemeenten en netbedrijven dat ten koste kan gaan van de eigen inwoner. De ChristenUnie in de gemeenten van West Overijssel en de provincie vragen daar aandacht voor. Provincie en gemeenten hebben een voorkeur van zonnepanelen op de daken maar dat moet dan wel mogelijk zijn.