Vooraf toestemming of achteraf vergiffenis?

Boomkap Veldhuisweg 2.jpg
CU-Logo-Staphorst-Impact-in-Cirkel-RGB.png
Door ChristenUnie Staphorst op 31 maart 2021 om 23:00

Vooraf toestemming of achteraf vergiffenis?

In de afgelopen periode werden we geconfronteerd met een aantal ontwikkelingen aan de Veldhuisweg in IJhorst. Glampingtenten met een luifel die zonder vergunning zouden zijn geplaatst, notabene door dezelfde ondernemer waar we onlangs -op basis van landelijke wetgeving- een besluit tot legalisatie hebben moeten nemen. En wat te denken van twintig bomen die op een ander perceel zomaar, zonder vergunning, zijn gekapt. En zo stapelen de casussen en de vragen rondom de Veldhuisweg zich op. Terecht dat buurtbewoners zich melden bij de gemeente(raad).

Als fractie hebben we afgelopen zaterdag aan de Veldhuisweg een gesprek gevoerd met buurtbewoners en de situatie bekeken. Tijdens de raadsvergadering van 30 maart 2021 heeft Luuk Hoeve zijn ongenoegen uitgesproken over deze ontwikkelingen. Het lijkt erop aan de Veldhuisweg in IJhorst er sprake is van calculerend gedrag! Eerst doen en dan achteraf vergiffenis vragen. En dat is wat ons betreft echt onacceptabel!

Als fractie van de ChristenUnie zijn we benieuwd naar de uitkomst van de schriftelijke vragen die hierover zijn ingediend. Het college heeft, met een korte toelichting, aangegeven op korte termijn met een antwoord te zullen komen.  We wachten af!

Fractie ChristenUnie Staphorst

fractie@staphorst.christenunie.nl