ChristenUnie Staphorst klaar voor 21 maart!

Kandidaten 1c3
CU-Logo-Staphorst-Impact-in-Cirkel-RGB.png
Door ChristenUnie Staphorst op 7 december 2017 om 22:42

ChristenUnie Staphorst klaar voor 21 maart!

Op 21 maart 2018 zijn er weer gemeenteraadsverkiezingen. De leden van de ChristenUnie Staphorst hebben de kandidatenlijst unaniem vastgesteld. Een speciale selectiecommissie heeft de conceptlijst samengesteld.

De huidige fractievoorzitter Alwin Mussche zal als lijsttrekker het gezicht zijn van de ChristenUnie. Hij is 32 jaar en sinds 2013 raadslid voor de ChristenUnie.

De lijst die Alwin aanvoert is een mix van ervaring en vernieuwing. Een brede vertegenwoordiging van inwoners die zich willen inzetten voor de samenleving. Mensen die weten wat er speelt. Zowel bij gezinnen met jonge kinderen, jongeren, volwassenen en de groeiende groep ouderen en kwetsbaren.

Jan Carlo Bos staat op de tweede plaats. Hij was tot voor kort voorzitter van de voetbalclub SC Rouveen en is de eerste nieuwkomer op de lijst. De huidige raadsleden Klaasje Lier, Luuk Hoeve en Meilof Troost staan respectievelijk op de derde tot de vijfde plek. Alberto Schra, Klaas-Jan Boessenkool, Klaas Piel, Arend Bouwmeester en Henk Compagner maken de top tien compleet. Wethouder Bart Jaspers Faijer sluit de lijst af en is beschikbaar als wethouder in de volgende periode.

Fractievoorzitter Alwin Mussche: “Geweldig om te zien dat zoveel goede, bevlogen mensen enthousiast zijn om zich kandidaat te stellen voor de ChristenUnie. Het is een mooie club mensen met diverse achtergronden. Ervaring en expertise, maar ook nieuwe gezichten die zich willen inzetten voor onze lokale samenleving.”

Labels: